pátek 26. června 2015

PŘEČTENO: květen + červen

 
Zdravím všechny u dnešního pátečního článku:)
Rozhodla jsem se jednou za čas dát dohromady přečtené knihy a něco málo vám o nich říct:) Koupené či věnované knihy potom najdete v měsíčním shrnutí. 
Od středy jsem byla na turistickým kurzu a musím říct, že jsem si to strašně užila. Prošla jsem opravdu chvályhodný kus Orlických hor a poznala spoustu krásných míst. Spolu s rýmou a puchýři jsem si také odnesla krásné vzpomínky a zážitky. Pokud tedy ještě nevíte, kam na dovolenou, tak mohu okolí Dolní Moravy vřele doporučit:)
No a teď už ke knihám:
   ~*~*~


Prošla jsem svou "read" poličku na goodreads a zapsala si všechny knihy, které se mi tam během těch dvou měsíců objevily -  a abych řekla pravdu, není jich zrovna málo.
Můj život u sousedů a První stříbrnou knihu snů jsem četla hned na začátku května. Nebyly to sice ty nejúžasnější knihy pod sluncem, ale líbily se mi a to jak příběhově, tak postavami.
Spočítej hvězdy se rozhodně řadí mezi ty nejemotivnější knihy, které jsem kdy četla. I když knih o druhé světové válce bylo napsáno mnoho, Lois Lowryová zpracovává zas trochu jiný pohled. Z četby této knihy jsem si opravdu dost odnesla a věřím, že se k ní ještě párkrát vrátím.
Měla jsem náladu na nějakou krátkou oddechovku, zalovila jsem ve své knihovně a našla knihu Dívku, která sahala po hvězdách. Nakonec to bylo milé a pohádkové čtení, které jsem si moc užila.


Pokud jste četli mou poslední recenzi, tak zajisté víte, že mě Analfabetka, která uměla počítat mile překvapila a celou knihu jsem si strašně moc užila. Na konci května jsem si také dávala re-reading Mrazení a musím říct, že se mi napodruhé líbilo o hodně více.
O Fangirl jste už určitě mnohokrát slyšeli, protože se tato - v zahraničí velmi opěvovaná - kniha dostala do rukou českých překladatelů a v květnu se tak na pulty dostaly první výtisky. Já Fangirl četla v angličtině a zpětně toho vůbec nelituji. Tato kniha byla skvělá a i méně pokročilým ji mohu jen a jen doporučit.
Od Slzy jsem toho moc nečekala, ale nakonec to pro mě bylo celkem zajímavé, chytlavé a netradiční čtení.


O knize Pět jsem toho napsala tolik, že mám pocit, že vám ji jen v jednom kuse vnucuji. Ale to je v pořádku, protože tato kniha je opravdu skvělá a rozhodně stojí za to si ji přečíst. Recenzi na ni najdete zde.
Co se týče Už je tady zas, tak se poslech pro mě stal spíše zklamáním. Podle anotace to nejprve znělo jako celkem zajímavé, netradiční čtení, ale ve skutečnosti to nebyl vůbec můj styl. Ani Hra s vonným dýmem mě vyloženě nenadchla. Kniha byla hodně originální a zajímává, já ji však zařím mezi ty slabší, jelikož detektivky jsou zcela mimo mojí mísu.
Není přání jako přání byla milá oddechovka, která neurazí, ani nenadchne. Dáte si kávu, lehnete si do postele a příběh hlavní hrdinky se před vámi bude odehrávat jako ten nejkrásnější film. Určitě mohu vřele doporučit, pokud hledáte něco jednoduchého a čtivého. 

A co vy? Četli jste v poslední době něco, co bych si měla přečíst?:)
Můj život u sousedů  Spočítej hvězdy  První stříbrná kniha snů  Dívka, která sahala po hvězdách  

8 komentářů:

  1. S knihou "Pět" musím jen souhlasit, taky mě nadchla a všem bych ji jen doporučila :)
    Jinak přečetla jsi hodně knížek, jen škoda, že některé tě zklamaly.

    OdpovědětVymazat
  2. Chystám se na stříbrnou knihu snů. Perfektní je Babíčka pozdravuje a omlouvá se, zrovna čtu.
    http://kniho.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  3. To je jich hodně, já mám poslední dobou hrozný blok, tak doufám, že se to o prázdninách rozjede :D A na Slzu se hrozně těším, četla jsem od autorky Anděly a ti se mi líbili, tak jsem zvědavá :)

    OdpovědětVymazat
  4. slusne mnozstvi, znam ale jen Silber :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Z toho, co jsi četla, jsem četla jen Analfabetku, Už je tady zas a Fangirl - a všechny tři si náramně užila. :) Aktuálně čtu Osvětimskou knihovnici, kterou mohu jen a jen doporučit.
    http://hrbitov-meho-ja.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  6. V blízkej dobe sa chystám na Striebornú knihu snov, takže dúfam, že sa mi bude páčiť.

    OdpovědětVymazat
  7. Pěkné shrnutí :D a gratuluji k počtu přečtených knih :)

    OdpovědětVymazat

Moc děkuju za každý komentář! Moc si jich vážím:)