středa 30. prosince 2015

NEJLEPŠÍ KNIHY ROKU 2015 + vyhlášení soutěže

Zdravím a vítám všechny u posledního článku roku 2015!
Doufám, že jste měli krásné Vánoce, strávili celý den v pyžamu u pohádek a přejedli se spoustou cukroví! Dnes jsem tu s ročním shrnutím nejlepších knížek, které jsem od ledna přečetla. Myslím si, že někteří  pravidelní čtenáři spoustu knížek odhadnou, jelikož když se mi něco líbí, tak jsem to schopná vychvalovat úplně všude. Dejte mi v komentářích vědět, jaká knížka tento rok nejvíce překvapila vás!:)

Pokud by někoho zajímal seznam všech knih, které jsem přečetla, tak se na něho může podívat zde.
~*~*~
Jako první tu mám Dítě číslo 44 od Toma Roba Smithe. Knihu jsem četla někdy v polovině srpna a uchvátila mě natolik, že jsem si k Vánocům musela přát zbylé dva díly. Jsem opravdu moc zvědavá, jak příběh bude pokračovat a jak se mi bude líbit. Filmovou adaptaci jsem viděla a bohužel mě hodně zklamala. Nicméně Dítě číslo 44 se pro mě stalo nejlepší knihou roku 2015 a já vám ho mohu jen a jen doporučit!
Připadá mi, že se o této knize skoro vůbec nemluví, což mi připadá obrovská škoda. Bílá jako sníh, rudá jako krev je nádherný smutný příběh, který vás ohromí, nadchne a donutí vás přemýšlet. Téma příběhu je sice neoriginální, ale celkové zpracování mě tak překvapilo, že jsem pár dní po přečtení nebyla schopna normálně fungovat. Opravdu nelituji toho, že mi tato knížka jednoho dne spadla do košíku a já si ji koupila. Bylo to krásné, smutné čtení a jsem si jistá, že knihu budu číst ještě hodněkrát.

Nespavost. Pokud bych měla napsat knihu, která mě tento rok nejvíce překvapila, byla by to bezpochyby tato. Nejspíš bych si měla začít dělat seznam titulů, které si potřebuju koupit, jelikož zrovna tuhle doma nemám a vážně mě to mrzí. Připadá mi, že kolem této knihy bylo chvíli obrovský bum, ale potom jako kdyby se vypařila. Pokud jste ještě nečetli, mohu jen doporučit.
 

Dále tu mám Bylo nebylo, což je knížka napsaná podle úspěšného seriálu Once upon a Time. Myslím si, že nejde ani slovy popsat, jak moc tento seriál zbožňuji a jak moc budu naštvaná a smutná, až skončí. Knížku jsem dostala od kamarádky k narozeninám a už po úvodních kapitolách jsem se do ní naprosto zamilovala. Bylo skvělé se po těch čtyřech sériích opět kouknout na úplný začátek a zavzpomínat na staré časy. 

Ostrov lhářů. Kdo by tuto knihu neznal. Doslova se prohnala knižními blogy, uchvátila většinu čtenářů a přinesla zase něco nového. Musím říct, že jsem byla hodně překvapená, když mi mamka Ostrov lhářů vracela se slovy, že je to jedna z nejlepších knih, které kdy četla. Věřte mi, že není na světě náročnějšího čtenáře než mojí mamky. Za nás obě tedy mohu titul vřele doporučit.


Pokud jste četli mou recenzi na Můj život u sousedů, víte, že jsem o této knize nemohla přestat básnit a vychvalovala jsem ji až do nebes. Není tedy divu, že v mém seznamu nejlepších knih za rok 2015 nemohla chybět. Je to krásný romantický příběh, který vás pohladí po duši a příjemně naladí. Huntley Fitzpatricková píše čtivě, tudíž vám jednotlivé stránky budou ubývat pod rukama a vy se za chvíli ocitnete na úplném konci.


Ursula Poznanski. Moje nejoblíbenější autorka, od které mě ještě žádná kniha nezklamala. Abych řekla pravdu, tak si teď vůbec nejsem jistá, jestli se plánuje na rok 2016 nějaká další, ale doufám, že ano. Kniha mi byla blízká námětem, jelikož jsme se se sestrou pár let geocachingu věnovaly a Poznanski opět dovedla vytvořit něco originálního, něco, co tu ještě nebylo. Bavilo mě to od začátku do konce a nemůžu se dočkat pokračování!

Celkově mi připadá, že jsem v tomto roce četla samé dobré knihy. Začalo to v lednu knihou Ještě než umřu od Jenny Downham a skončilo krásnou vánoční knížkou Let it snow popisující tři příběhy různých lidí. Mojí nadšenou recenzi najdete zde. Už od začátku na mě tato kniha působila tak kouzelně, že jsem se jen bála okamžiku, kdy skončí a já se s ní budu muset rozloučit.


Eleanor a Park snad nemusím dlouze představovat. Jedná se o lásku mezi komiksovými nadšenci, plnou skrytých nástrah a překážek. Nemohu říct, že by mě kniha chytla už od úplného začátku, právě proto ji stavím až na deváté místo. Na druhou stranu mě konec tak překvapil, že jsem nemohla pár dní přemýšlet o ničem jiném. Doporučuji!



Jako poslední tu pro vás mám knížku, kterou jsem četla v létě v angličtině a její čtení jsem si nehorázně užila. Fangirl od Rainbow Rowell mě opět zasadila do školního prostředí a hezky mě naladila na přicházející učení a sezení v lavicích. Angličtina nebyla vůbec složitá, tudíž mohu na procvičení cizího jazyka jen doporučit. Pokud hledáte oddychovou četbu, která vás hezky naladí, Fangirl je to pravé pro vás.


No a kdo vyhrál v druhé části soutěže?:) Skleněný trůn vyhrává Kristýna Nejedlá a Všem klukům, které jsem milovala Kateřina Dvořáková. Výhry jsou odeslané, tak snad přijdou co nejdříve!:)

8 komentářů:

  1. Super článek! :)
    Kniha Dítě číslo 44 mě prostě nesedla a ani jsem ji nezvládla dočíst.Nechápu čím to bylo,protože přesně tento žánr miluji,ale autor mi prostě nesedl a strašně mě to naštvalo.U filmu jsem se občas nudila,ale nebylo to až tak strašně.
    Ostrov lhářů je pro mě dalším velkým zklamáním.Knihy se mi strašně moc líbila,teda až do té části,než se to začalo všechno vysvětlovat.Buďto jsem nepochopila tu pointu nebo nevím :(
    Můj život u sousedů jsem také četla a z toho jsem byla nadšená.
    O vlásek víc se mi ještě více líbila kniha Eleanor a Park,ta se stala společně i s Fangirl mými srdcovky :)
    Přeji ri mnoho štěstí a zdraví do roku 2016 !! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Naprostý souhlas s Dítětem číslo 44! Já si tu knihu naprosto zamilovala <3 Ale další díly už jsem nečetla, bála jsem se, že to nebude ono. A film mě neskutečně zklamal. Dělalo mi problém ho vůbec dokoukat. Hrůza. Jedinou světlou stránkou na tom byl skvělý Tom Hardy, ale bohužel ani ten to nezachránil.
    Ostrov lhářů se mi také líbil, ta myšlenka je zajímavá a originální no a ta nádherná obálka! :)
    Naopak Fangirl jsem četla v angličtině a ani ji nedočetla. Hrozně mě to nebavilo a přišlo mi, že se tam vůbec nic neděje :(
    Zbylé knihy jsem nečetla, ale děkuji za tipy, určitě se po některých poohlédnu! PS: Máš to tu moc pěkné, nechápu, že jsem Tvůj blog objevila až teď :)

    OdpovědětVymazat
  3. Fangirl jsem si zamilovala, Ursula se svou knih Pět rozhodně nezklamala a taky hodně doufám, že se na tento rok chystá nějaká další, protože Ursula prostě umí. Třeba by mohli vydat další díl Beatrice :)
    Sněží, sněží... jsem ještě nečetla, čekám až na vydání v Yoli formátu, protože se chci držet paperbacků, když už mám všechny ostatní Greenovy knížky v nich. Ostrov lhářů mě ani mamku moc nebavil, asi jsme na ty klasičtější knížky, ale vím, že kolem knihy byl obrovský boom.
    A a Bylo nebylo už dlouho plánuju, protože seriál taky zbožňuju.

    OdpovědětVymazat
  4. Gratulujem babám k výhre. Veľmi ma oslovila knižka Bylo Nebylo ;) a určite sa po nej pozriem

    Pozývam teba aj tvojich čitateľov na moju extra MEGA GIVEAWAY (4 súťaže v 1) v ktorej si môžeš zasúťažiť o poukážky ale aj o viac ako 40 pruduktov z kozmetiky, knihy či šperky

    OdpovědětVymazat
  5. Nech sneží je moja topka za poslednú dobu :)

    OdpovědětVymazat
  6. Nespavost byla super, ale nevim jak je to s pokracovanim

    OdpovědětVymazat
  7. Souhlasím s knihami "Pět", Eleanor a Park a Fangirl. Ty jsem četla a také bych je zařadila mezi top :) Byly to opravdu skvělé knihy ^^

    OdpovědětVymazat
  8. Fangirl a Eleanor a Park od Rainbow Rowellové absolutně miluju a taky petří mezi mé nejoblíbenější za rok 2015. V merku už i mám Ostrov lhářů a Bílá jako sníh, rudá jako krev :). Vypadají fakt dobře, tak snad v tomhle roce :D.
    P.S.: Všem klukům, které jsem milovala už mám nějaký čas dočtenou a absolutně ji žeru :3

    OdpovědětVymazat

Moc děkuju za každý komentář! Moc si jich vážím:)