sobota 15. července 2017

FILMOVÁ RECENZE: Všechno úplně všechno


Všechno úplně všechno je film, který se k nám do kin dostal poprvé v červnu tohoto roku. Abych řekla pravdu, tak návštěva kina byla pro mě spíše spontánním rozhodnutím. Co je to však za dámskou jízdu bez nějakého toho romantického filmu? Dojely jsme tedy s mamkou do nákupního centra, opatřily si vstupenky, daly si bažinu v Ugu (tak moje mamka říká zelenému pití, které vždy objednávám), pokoukly po obchodech, odnesly si novou knížku od Pauly Hawkins z knihkupectví a potom konečně usedly do červených sedaček v sále.

Já i mamka jsme knížku četly už docela dávno a pokud vás zajímá má recenze, najdete ji zde. Podle mě se jednalo o příběh, který se dal na plátno zpracovat docela jednoduše. Nebylo tam nic, co by se muselo nějak složitě vymýšlet, kniha vše popisovala tak, že s tím nemohl mít režisér moc práce. Nebo to byl jen můj osobní pocit, kdo ví.

I když jsem měla trochu pochyby v obsazení, nakonec se ukázalo, že Amandla Stenberg a Nick Robinson nebyli ve svých rolích vůbec špatní. Líbilo se mi obsazení i ostatních postav, celkově i odpovídalo mým (někdy i zvláštním, haha) představám při čtení knihy.

Většinou sál opouštím s nějakým pocitem. Obvykle ve mně toho film zanechá spoustu a já si doma zběsile vyhledávám zajímavosti, soundtracky nebo jen jména herců, abych je mohla začít pronásledovat. Nicméně po Všechno úplně všechno jsem neodcházela vůbec s ničím. Film ve mně nezanechal vůbec nic (a to nemyslím tak, že by ze mě najednou byla nelítostná a bezcitná bytost). Neurazil, nenadchl, nepřekvapil, nedojal, nezklamal.

Samozřejmě by bylo jiné, pokud bych příběh předem neznala, nicméně ve zpracování jsem nenašla nic, co by mě potěšilo nebo jinak uchvátilo. Dobře, možná mě trochu uchvátil Madelinin dům a plavky, které pro slečnu v druhé polovině zvolili, ale jinak nic jiného. Také mě zamrzela hlasitost hudby, která jako by měla vyplňovat hluchá místa v tom smyslu, že ji na plné pecky pustíme v 70 % filmu. Za mě je použití hudby skvělé v tom případě, pokud si ji divák nevšimne.

Nakonec hodnotím film průměrně, protože mě neurazil ani nenadchl. Chápu, že se z tak útlé knížečky nedá vytvořit zázrak, každopádně nějaké to kouzlo by filmu určitě pomohlo. Napište mi, prosím, do komentářů, jestli jste zpracování viděli a jak se vám líbilo!

2 komentáře:

  1. Já jsem chtěla na film jít, jenže mi to nějak časově nevyšlo. Knížku jsem četla a myslím, že se mi líbíla, nějak jsem totiž na ní zapomněla...

    OdpovědětVymazat
  2. Já musím nejdřív někde sehnat knihu, přečíst si ji a pak až film! Jako správný knihomol :D

    OdpovědětVymazat

Moc děkuju za každý komentář! Moc si jich vážím:)