sobota 20. prosince 2014

Knihy v mých myšlenkách - Deník Anne Frankové



1. Proč jsem si vybral/a právě tuto knihu?
Jsem velkým fanouškem historických knih napsaných v období první/druhé světové války. O téhle knize jsem slýchávala opravdu hodně - hlavně tedy od mé mamky, která tuhle knihu v pubertě naprosto zamilovala. Po tom, co jsem doma vyrukovala s tím, že si chci přečíst Můj boj od Hitlera, mne zarazila s tím, že tyhle bláboly číst nemohu a do rukou mi vrazila celou náruč knih týkající se koncetračních táborů. Se slovy "Pochybuju, že si po tomhle ještě tu knihu budeš chtít přečíst" odešla a já se tak mohla v klidu probrat neskutečným množstvím nových knih. Jedna mne však zaujala nejvíc, a to právě deník Anne Frankové. V rukou jsem držela první vydání s originálními obrázky věnované mému pradědečkovi před 50-ti lety. K jednotlivým stránkám jsem přistupovala s velkou opatrností, protože mít v rukou něco takového? To bylo prostě.. úžasné.

 2. Definujte knihu až dvěma slovy (přídavným nebo podstatným).
Nepochopení.

3. Definujte knihu jedním slovem (slovesem nebo citoslovcem).
Schovávat.

4. S jakou postavou bych se ztotožnil/a, případně kým bych chtěl/a nebo naopak nechtěla být.
Nejspíše s paní Frankovou. Bála se, ztrácela naději, ale při tom pořád byla něžná a přátelská a ochranitelská. Dokázala být sama sebou, i když jí dva roky život podkopával nohy. Na druhou stranu bych se asi neuměla ztotožnit právě s Anne, což je zvláštní, protože jí v té době bylo zrovna tolik, kolik mně. Utápěla se v depresích - což bylo samozřejmě v dané situaci pochopitelné, ale že bych mohla na sto procent odkývat vše, co kdy řekla? To rozhodně ne.

5. Pokuste se v každém příběhu něco vyšvihnout, ať už je třeba i opravdu velmi špatný, najděte v něm alespoň jedno positivum.
Něco vyšvihnout? Bylo to skvělé! Skutečnost, že sama Anne tohle popisovala v největších mukách jejího života příběhu dodává na naléhavosti. Pomyšlení, že tohle se opravdu dělo je až děsivé.

6. A naopak najděte jedno negativum, ale pouze jedno, cílem je uvědomit si, co Vám na knize vadilo nejvíce, nemusí to být jen chyba v knize (spisovatelce), ale třeba i v chování postav.
Žádné velké dějové zvraty v knize rozhodně nečekejte. Celkově to bylo hodně zdlouhavé, ale alespoň jsme postavy poznávali postupně. Pomalu se nám odkrývaly jejich světlé i stinné stránky, což mělo dopad na celou dějovou linii, samozřejmě. Trochu mi místy vadila ta "romantika" mezi Anne a Petrem. Chápu, že hlavní vypravěčka je pubertální dívka, ale na svůj velmi nízký věk mi připadala opravdu hodně vyspělá a místy mi připadala až moc vyspělá. Scény s Petrem mě bavily ze všeho nejméně, ale nemohu říct, že by byly špatné, to rozhodně ne.

Hodnocení: 5 hvězdiček (Goodreads) - Celkově mě kniha vážně bavila. Samozřejmě, nebylo to tak akční, napínavé a vtipné jak by jste nejspíš chtěli, ale u této knihy se to snad i předpokládá, že bude smutná a velmi náladová. Každopádně splnilo to očekávání a rozhodně to zahrnuji mezi knihy, které by si měl každý přečíst. Vůbec četby nelituji a pevně věřím, že si příběh malé Anne ponesu s sebou do života a nikdy na něj nezapomenu.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuju za každý komentář! Moc si jich vážím:)