sobota 30. července 2016

Než jsem tě poznala - filmová recenze

Knihu Než jsem tě poznala zkrátka zbožňuju. Ještě teď si moc dobře pamatuju, jak jsem ji nechtěla odložit a nemohla se dočkat, až se dozvím, jak celý příběh skončí. Jojo Moyesová patří mezi mé nejoblíbenější autorky a doma se můžeme pyšnit celou sbírkou z jejího pera. Když jsem se dozvěděla, že se chystá i film, věděla jsem, že jedu, i kdyby mi plány chtělo překazit cokoliv. (Nakonec mi přeci jen něco plány pokazilo, tudíž jsme s kamarádkou nešly na premiéru. Do kina jsme se podívaly až o pár dní později.)

Už je to nějaký ten pátek, co jsem film viděla, ale ještě teď si uvědomuju všechny ty emoce, které jsem při sledování prožívala. Bylo to jako vrácení se v čase do doby, kdy jsem knihu četla poprvé. Kdybych neměla v knihovně desítky nepřečtených knih, tak titul popadnu a začtu se do něho ještě jednou.

Hned na začátku mi bylo jasné, že se více jak 400 stran do filmu nevleze. Bylo to pochopitelné, ale i tak mě zamrzelo, že byli diváci ochuzeni o některé větší i menší detaily. Nevím, jaké to muselo být pro člověka, který Než jsem tě poznala nečetl, ale já bych nejspíš byla trochu zmatená. Ale pro věrné fanoušky Jojo Moyesové? Film byl naprostá bomba.

Z traileru jsem věděla, jaké hvězdné obsazení nás čeká. Musím přiznat, že jsem byla trochu nervózní z Emilie Clarke, jelikož mi na hlavní hrdinku příliš neseděla. Po pár úvodních minutách jsem však věděla, že producenti dosadili výbornou herečku, která dokázala ztvárnit charakter Lou opravdu realisticky. Sam Claffin je můj oblíbenec už od doby Hunger games a S láskou, Rosie, tudíž mi bylo jasné, že už jen kvůli němu si film zamiluju.

Nevím, jestli za to mohla právě autorka bestselleru, která napsala scénář, ale některé scény byly natočené přesně tak, jak jsem si je při čtení představovala. Některé záběry Anglie byly zkrátka okouzlující a i naprostý odpůrce přírody je musel považovat za nádherné. Trochu jsem se bála konce, aby ho filmaři nepozměnili a neskončili film jinak. Vše ale zůstalo věrné knižní předloze, za což jsem neskutečně vděčná.

Bylo to zkrátka perfektní. Obsazení, atmosféra, scénář, soundtrack...Pokud jste ještě zfilmovaný příběh Louise a Willa neviděli, doporučuji, abyste to co nejdříve napravili. Já jsem si ho neskutečně užila a už teď se těším, až si ho někdy pustím znovu.