čtvrtek 7. listopadu 2019

NEJLEPŠÍ KNIHY ROKU 2018


Všechny zdravím u tohoto článku:)

Ano, čtete dobře. Tento článek mi v počítači leží už skoro rok. Tipů ale není nikdy dost, proto jsem se rozhodla článek i tak zveřejnit. Na tento článek jsem se opravdu dlouho těšila, jelikož sama ráda podobné čtu a vyhledávám. Jedná se o výčet těch nejlepších knih za uplynulý rok. Začala bych, typicky, zhodnocením své reading-challenge na Goodreads. V roce 2018 jsem přečetla 53 knih, čímž jsem výzvu úspěšně splnila. Většina z nich by se dala zařadit do klasické literatury, kterou jsem si hodně oblíbila a dokonce ji i sama vyhledávala. Na žebříček těch nejlepších to dotáhly tyto tituly:




To kill a mockingbird

První místo obsadila kniha od Harper Lee, kterou většina z vás určitě zná. Já ji četla v angličtině ve škole, kde jsme do detailu probírali všechna témata a skryté symboly. Příběh je to neuvěřitelný. Je v něm tolik skrytých významů, že bych je sama snad ani nedokázala spočítat. Dokonce jsem si do ní musela dělat i zápisky a vypisovat citáty, které jsem v ní našla. Rozhodně jsem Jako zabít ptáčka nečetla naposledy. Nejen že se knížka dostala na seznam nejlepších knih za rok 2018, ale dokonce se vyšplhala i na pozici nejlepší knihy, kterou jsem kdy četla.



Měděný jezdec

Druhé místo patří prvnímu dílu z trilogie od Paulinny Simmons. Obléhání Leningradu dodalo milostnému příběhu mrazivou atmosféru, bylo tak zkrátka vše, co si pod historickým romantickým příběhem představuji. Je to sice titul delšího rázu (má asi 700 stran), ale příběh díky čtivosti utíká s překvapivou rychlostí. Protože jsem letos Petrohrad dokonce navštívila, mohla jsem si ulice sama projít (viděli jsme dokonce továrnu, kde pracovala Taťána!), měl příběh úplně jiný dopad, než kdybych si ho četla v pohodlí českého prostředí. Jedná se samozřejmě o fiktivní román, ale historické události jsou sepsány podle pravdivých výpovědí autorčiných rodičů.


Na západní frontě klid

Třetí místo bylo pro mě trochu oříškem, protože jsem se rozhodovala, jestli nechci válečný román vyměnit za Norské dřevo od Murakamiho. I když se mi kniha líbila moc, Na západní frontě klid se mi přeci jen líbilo o trochu více. Z řádků přímo dýchala atmosféra západní fronty, a pokud si chcete mé nadšené vyprávění přečíst celé, můžete se podívat na sepsanou recenzi. Zjistila jsem, že může povinná četba být i zajímavá a velmi čtivá. No a jelikož můj seznam tvoří většina těchto knih, musela jsem alespoň jednu do nejlepší trojce zařadit.

Pokud byste se chtěli podívat na všechny ostatní knihy, které jsem přečetla, můžete se podívat na můj výčet na Goodreads. Těším se, jaké tituly se dostanou na žebříček příště!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuju za každý komentář! Moc si jich vážím:)