úterý 12. listopadu 2019

RECENZE: Michelle Obama - Becoming

Michelle Obama je idolem mnoha žen, není tedy divu, že se z její knihy stal bestseller a má ho v plánu číst skoro každá kamarádka, které se zeptám. Nicméně tento ruch kolem je oprávněný, protože Michelle toho za svůj život dokázala spoustu. Vystudovala sociologii a práva, pracovala na vysoké pozici, byla při všech kampaních, zlepšila stravování dětí po celé Americe a dala naději milionům lidí na všech kontinentech světa.

Kniha však neoplývá pouze chválou a pýchou, jsou v ní také momenty zranitelnosti, při kterých se autorka otvírá o tom, jaké to vůbec je, mít za manžela (teď již) bývalého prezidenta USA. Zmiňuje také pohled matky, která při všem tom ruchu kolem kampaně musí také myslet na své dvě malé děti. A když už jsme u toho, žít v Bílém domě také nebyla vždy úplně výhra, jelikož soukromí se stalo slovem, které musela na čas přesunou do slovníku cizích slov.

Knihu jsem měla ve formátu audioknihy, kterou autorka přímo sama namluvila. I přes to, že nepatří mezi profesionály, příběh vyprávěla velmi přirozeně a dovedu si i tvrdit, že i mnohem lépe než ostatní interpreti. U hořkých pasáží můžete slyšet smutek v jejím hlase, u těch radostnější i smích a vděk. Je to autentické dílo, které se opravdu vyplatí si poslechnout.

S bývalou první dámou se vydáváme do období dětství, které popisuje se všemi pozitivy i negativy. Pomalu přihlížíme kariérnímu růstu v právničku a nechybí samozřejmě ani okamžik, kdy se potkala se svým budoucím manželem. Nahrávka tak dokáže zhruba za 19 hodin shrnout několik desetiletí, které nejenže se dotkly života jedné ženy vyrůstající v Chicagu, ale také životů nás všech.

Musím říct, že vůbec nelituji peněz, které jsem za audioknihu dala. Věřím tomu, že jsem z poslechu měla mnohem větší zážitek, než kdybych si text sama po večerech četla před spaním. Existuje spousta lidí, která Michelle závidí, ale pokud si přečtou tuto knihu, pochopí, že se v bývalé první dámě skrývá mnohem víc, než může být na první pohled patrné. Její inteligence, laskavost a vyváženost přesahuje snad vše, co je v dnešním světě požadováno za normální

Poslouchejte, čtěte a poté mi určitě dejte vědět, co si o díle myslíte vy!