pondělí 4. listopadu 2019

RECENZE: Sama sebou (Než jsem tě poznala 3)

Než jsem tě poznala je román, který obletěl celý svět. Rozdělil tak čtenáře na ty, kteří o něm mluví na každém kroku, a poté také na ty, kteří nešetří kritikou. Jojo Moyesová je proslulá svou čtivostí, která do děje vtáhne vášnivé čtenáře i nováčky, kteří zrovna šli v knihkupectví kolem a všimli si těch nádherných obálek. Není divu, že se autorka rozhodla z románu udělat rovnou třídílnou sérii a přiblížit tak fanouškům Louisin život, který se rozhodla po zkušenostech z prvního dílu od základů změnit.

Louisa Clarková se odhodlala koupit si letenku a vydat se do New Yorku, místa, o kterém vždy Will tak nadšeně vyprávěl. Svou kariéru začne u rodiny, která patří mezi místní smetánku. Podívá se tak do života, kde účty a nájem není žádný problém, a kde vizáž a pověst je to nejcennější, co člověk má a o co se musí patřičně starat. Krásné šaty, pozvánky na nejprestižnější akce a osobní šofér je sice luxus, ale jsou tu mnohem větší problémy, které tato rodina zažívá. Louisa se s nimi bude muset popasovat, a přitom se sama rozhodnout, jaké jsou její priority a co vlastně od života chce.

Nestydím se za to, že patřím do první skupiny čtenářů, která první díl zhltla jedním dechem a poté netrpělivě vyhlížela termín vydání dalšího dílu. I když mě následující díl zklamal (a vy si můj smutek můžete přiblížit v této recenzi), nemohla jsem se ubránit a nedat poslednímu dílu šanci. Je to jako kdyby se autorka po druhém díle opět probudila k životu a vrátila se k tomu, co tak dobře umí. Bylo to skvělé

Prostředí New Yorku je kouzelné samo o sobě. Přidejte k tomu Vánoce, bankety a trapné situace hlavní hrdinky a vykouzlíte si tu nejpohodovější atmosféru, kterou s knihou můžete mít.

Hlavní hrdinkou je nechvalně známá Louisa Clarková, u které sousloví Co na srdci to na jazyku sedí více jak komukoli jinému. Je spontánní, svá, upovídaná, a i když si její charakter prochází velkými změnami, zůstává laskavá a milující. Sam je na druhou stranu tišší a působí uklidňujícím dojmem. Je pracující a svou hektickou práci kompenzuje stavbou rodinného domu. I on se neubrání pár změnám, které bohužel nejspíše uškodí jeho reputaci. Kniha však realisticky reflektuje život se všemi zvraty, které nabízí, tudíž se ani postavy neubrání rapidním proměnám.

Samozřejmě, některé pasáže byly přitažené za vlasy a hlavní milostná dějová linka nebyla úplně to pravé ořechové, ale se vším ostatním se to dalo snadno přehlédnout. Druhý díl byl pro mě uměle natahovaný, ale co se Moyesové nepovedlo, perfektně doladila u posledního dílu. Bude se Sama sebou líbit všem milovníkům Než jsem tě poznala? Absolutně ne. I tak si myslím, že si své fanoušky rozhodně najde. Mě konec série mile překvapil a jsem zvědavá, s čím autorka přijde příště.

A co si o knize myslíte vy? Podělte se se svým názorem na blogovém facebooku!