sobota 22. listopadu 2014

RECENZE: Čas mezi námi

Autor: Tamara Ireland Stoneová | Rok vydání: Listopad 2013 | Počet stran: 304 | Vydal: Knižní klub

Středoškoláci Anna a Bennett se správně nikdy neměli potkat. Ona žije v roce 1995 v malém městečku poblíž Chicaga, on v roce 2012 v San Francisku. Bennett však disponuje zcela výjimečnou schopností: dokáže cestovat časem i prostorem. Tak se dostane i do Annina života a navzdory svému přesvědčení se do ní zamiluje. Jejich vztah se prohlubuje a Bennett postupně odhalí Anně všechna svá tajemství. Zákony času jsou však neúprosné a hrozí, že Bennett nebude moci zůstat v minulosti, do které vlastně nepatří. Podaří se Anně a Bennettovi přelstít neúprosný osud, nebo je čas rozdělí navždycky?

~*~*~

Obsahuje spoilery.

Abych řekla pravdu, tak obálka hrála hlavní roli při rozhodování, jestli si knihu pořídit nebo raději vypůjčit z knihovny - přeskočme ten fakt, že v knihovně bych na ní čekala další dvě století. Knihu jsem si nakonec tedy pořídila domů - nebo-li objednala, přes Knižní klub, kde pokud jste novým členem získáte na první tři tituly slevu 50%, což je podle mě skvělé! Já si k objednávce přidala i první díl Labyrintu, který mně teď ledabyle leží na nočním stolku a marně čeká na přečtení.

Každopádně, abych zbytečně neutíkala od tématu... Obálka je nádherná. Jednoduchá a jednoduše.. nádherná. Musím říct, že ta se opravdu povedla! Formát je můj oblíbený (128x200). Není malý, ani velký.. takový optimální, který se drží skvěle v rukou - například přeložené knihy Johna Greena mají strašný formát, který se drží vážně nepohodlně, ale to už zase odbíhám.

Kniha je jednoduše rozvržená do pár částí. Říjen, Duben, Květen.. nicméně v dějové lince to žádnou větší roli stejně nesehrálo.
Četla se skvěle. Děj, jako by přede mnou sám plynul a já jen otáčela stránky a přihlížela mu. Autorka však popisům moc nedala a tak jsem chvíli tápala v rozhodnutí, jak asi hlavní postavy vypadají. Annu jsem si představila jednoduše - podle dívky na obálce. Emma snad nebyla o nic složitější, protože je to postava nejlepší kamarádky, kterou si představím opravdu snadno. Oříšek pak pro mě byl hlavně Justin a Bennett, kteří se ukazovali v každé druhé zápletce, ale jejich postavám jsem opravdu moc neporozumněla.

Nicméně nápad děje mi připadá zkrátka geniální. Sama bych asi řekla, že se jednalo o nejvíc originální titul, který jsem měla tu možnost si přečíst. Někdy mi bohužel děj připadal až moc zjednodušený, nereálný a velmi předvídatelný. Anna s Bennettem se sotva potkali a on už jí vypráví svá nejtemnější tajemství. Připadalo mi to trochu zbrklé a dost uspěchané. Výhra v soutěži o zájezd do Mexika byla také dávno jasná. Místy jsem tiše doufala, že Anna nevyhraje a celé to tak přehodnotí můj názor na knihu, avšak nestalo se tomu tak. Byla jsem mírně zklamaná.

To ovšem není to nejhorší, protože pokud už blog čtete déle, zajisté víte, jak hodně špatně nesu chyby v knihách. Někdy překlepy dokážu odpustit a jen přehlédnout, ale u této knihy to prostě nešlo. Místy jsem byla tak naštvaná, že si překlepy kroužkovala nebo škrtala slova, která byla napsaná například třikrát za sebou. Opravdu jsem to nepochopila. Korekci opravdu moc nedali. Nějaké ty chybky uprostřed bych snad ještě dokázala pochopit, ale že se už na první stránce jedna objeví? Celkově mi to dojem z knihy opravdu kazilo.

I přes všechna negativa však kniha vůbec nebyla špatná! Děj plynul skoro samo a některé momenty mezi Annou a Bennettem byly tak krásné, že se při čtení musíte usmívat a jejich vztah jim z povzdálí přát.

Připadá mi to hrozně velká škoda, protože kniha je to opravdu nádherná. Vsadím se, že v angličtině musí být naprosto skvělá, i když od této autorky jsem zatím moc knih nečetla.

Nakonec bych knihu ohodnotila na 75 % a to ještě musím hodně přivřít oko jen za ten skvělý nápad s cestování časem. Spoustu procent odebírám překlepům a celkové předvídatelnosti. A ani nevíte, jak moc mě to zrovna u této knihy mrzí.
Na originál v angličtině se rozhodně chystám, protože se musím přesvědčit v tom, že tato kniha je v originále napsaná o hodně lépe. A hlavně už jen kvůli tomu nápadu chci knize tu druhou šanci rozhodně dát.