neděle 29. prosince 2019

RECENZE: Umělecké projekty pro malé kutily

Vyrábění je skvělá forma odreagování, ať už je vám deset nebo třicet let. Vlastnoručně vyrobený dárek potěší mnohem více, protože jste nad ním strávili nějaký ten čas a vytvořili jste originál, který nikdo jiný nemůže mít. Pokud máte doma děti, je to také skvělá forma zabavení, když už nevíte, co si s malými raubíři počít. Margaret Etherington ve své knize Umělecké projekty pro malé kutily vytvořila 25 skvělých návodů, podle kterých můžete postupovat, a hravě si tak vytvořit novou dekoraci nebo dárek pro své milované.

Bezmála 160 stran je rozděleno do několika sekcí (hry s látkou, skladovací věci, dekorace zdí apod.), tudíž si snadno můžete nalistovat právě to, na co máte zrovna náladu. V předmluvě najdete, že je kniha vhodná pro prvňáčky i středoškoláky. To je proto, protože jsou jednotlivé projekty vybalancované a najdete mezi nimi jak lehčí, tak i mírně složitější na výrobu. Návody se skvěle hodí pro paní učitelky do školy, pro maminky nebo starší sourozence, kteří rádi vše pečlivě vysvětlí a se vším pomůžou. Většina projektů vyžaduje střih nebo zažehlení, nejedná se o knihu, se kterou by si malé děťátko vystačilo samo. Na konci jsou k dispozici také šablony, které se dají snadno oskenovat a použít.

Musím říct, že projekty jsou opravdu originální a žádný z nich jsem nikde dříve neviděla. Jsou hravé, milé a neskutečně zábavné, najdou si své kluci i holky. Kdo by nechtěl mít svůj vlastní originální sešit na češtinu nebo pytlík na tělocvik? Většina nápadů se samozřejmě dá přizpůsobit a vy se tak můžete pouze manuálem inspirovat. Mě nejvíce zaujal stojánek na tužky vyrobený ze zbytkových rolí od lepicí pásky. V dětském pokojíku se bude na stole skvěle vyjímat a děti z něho budou mít o to větší radost, když si ho samy vyrobí. Opravdu hodně originální je také strom se sladkostmi nebo základy patchworku.

Autorka si také pohrává s myšlenkou ekologie a do nápadů zasazuje zbytkový materiál nebo opětovné využitý obalů. Dětem tak ukazuje, že i použité věci mohou být opět krásné a nové, není potřeba si kupovat nový polštář, když si můžu vyrobit svůj, a ještě podle mého gusta. Navíc na projekty nemusíte kupovat nic nového, většinu najdete doma mezi vlastními zásobami.

Z vlastní zkušenosti musím říct, že je knížka naprosto perfektní. Jelikož učím malé děti angličtinu, ušily jsme si vlastní zvířátka a potom si s nimi hráli a anglicky se učili, jak se jim říká. I když se jedná o trochu složitější projekty, návody jsou jednoduše v krocích vysvětlené a seznam materiálů a nástrojů paním učitelkám ulehčí přípravu. Pokud tedy i vy rádi vyrábíte a chtěli byste se svými dětmi, sourozenci nebo vnoučaty vyrobit něco hezkého, neměla by vám kniha rozhodně utéct.

Pokud jste učitelka angličtiny nebo chcete děti už od malého věku ponoukat ke studiu jazyků, můžete si také prohlédnout výtisk v angličtině. Můžete tak spojit učení se jazyka a kutění do jednoho! Knížka ale nemusí být vhodná jen pro děti, stačí pozvat babičky a příbuzenstvo a můžete si s knihou vyhrát i bez dětí!

Sečteno a podtrženo, titul se u nás už teď těší veliké oblibě. Nejedná se o knihu pro děti, ale spíše pro někoho staršího, kdo dokáže návodům porozumět a bude vědět, jak na ně. I tak si ale myslím, že bude děti kutění bavit a skvěle se u něho zabaví. Fotografie jsou kvalitní a chytře poskládané, bylo by opravdu uměním se při kutění někde zaseknout a nevědět, jak dál. Za sebe a své sourozence Umělecké projekty jen doporučuji.

Za poskytnutí recenzního výtisku mnohokrát děkuji megaknihy.cz. Na knihu se můžete podívat zde.