úterý 17. listopadu 2020

RECENZE: Zakázané ovoce (Jojo Moyesová)

Padesátá léta, přímořské městečko na jihu Anglie a změť láskyplných i srdcervoucích vztahů. Jojo Moyesová kombinuje prvky romantiky s tíživou váhou životních osudů a překážek, které by v takové malebné rodině nikdo nečekal.

Lottie je mladá dívenka, která vyrůstá v náhradní rodině na jihu Anglie. Život ji zamotá až nevlastní sestra, která si domů přiveze snoubence. Lottie je často výbušná a člověk se v jejich pocitech moc nevyzná. V hloubi duše to ale je citlivá dívka, která poradí, poslechne a pomůže. S Daisy jí toho charakterově pojí víc, než by si na první pohled přála. Daisy je mladá matka, která zkouší kariéru designérky a odjíždí na pár měsíců do krásného a architektonicky zajímavého domu, aby ho přetvořila na hotel a otevřela ho turistům.

Naivita, láska, stará freska na zdi a nekonečné množství odpoledních pikniků a banketů. Hlavními hrdinkami jsou ženy, které se nebojí říct svůj názor. Jsou samostatné, rozhodné, ale přitom stále citlivé a mnohdy nemožné. Ale po čas příběhu si stále uchovávají svou čest a poodkrývají svá tajemství sice s rozvahou a pomalu, ale zato jistě.

Autorka do příběhu zahrnula spoustu osob a příběhů, které se navzájem prolínají. Kombinuje minulost s přítomností a dává si záležet, aby zapletené vztahy rozmotávala postupně a velmi opatrně. Poodkryje vám kousek záhady a poté se na dvaceti stranách věnuje nákupu dekorací do nového hotelu. Na tomto stylu psaní mi vždy přišlo něco kouzelného, jako kdyby četba autorčiných knih byla jedním velkým odpočinkem. A doopravdy tomu tak je, kniha se čte skoro sama a stránky vám pod rukama ubíhají neskutečnou rychlostí.

Nicméně mám ale trochu dojem, že autorka do příběhu zapojila spoustu vztahů, a i když nebyl problém se v nich zorientovat, tak na jejich konečné rozuzlení a vysvětlení nezbyl čas. Stále mě zajímá, co se s některými postavami stalo. Což je škoda, protože pokud je něco, co Moyesová umí opravdu brilantně, tak je to vytvoření citu na straně čtenáře ke každé postavě, ať už je hlavní či vedlejší.

Pokud hledáte oddechovou víkendovou četbu, nesáhnete vedle. Pokud hledáte něco napínavého a promyšleného, knížka není pro vás. Pro podzimní počasí je ale četba autorčiných knih to prav, ,a proto ji dávám 4 hvězdičky.